Thursday, November 17, 2005

大嘴巴...

真是的。朋友曾经跟我说过我讲太多话,开口之前没想清楚。可是如今我没什么在乎。 但今天我犯了超大的罪。我这种粗心开口的说法伤了她的心。我觉得自己很笨,有个聪明,可爱,活泼的女孩喜欢我,我却这样使她伤心。我真该死。。。从此以 后,我不会这么轻易开口说话了吧。我的本性就是开朗和乐观,可是还需要为别人着想。对那位姑娘,我要深诚得道歉。对不起。我不会故意伤你的。有了你,生活才愉快。

好吧,现在已经晚了。应该睡了。各位,晚安。

8 comments:

Anonymous said...

daijoubu

Anonymous said...

Eh, not to rain on your parade or anything, but can she even read that?

On another note, best of luck in patching things up... and don't worry too much about it, these kind of things tend to happen alot because of aforementioned reasons like a) girls being too complex and b) 男人有时真的太蠢了

And on yet another note, 恭喜你!你的华文水平真的进步了好多好多。。。我完全查不出错别字,词也用得挺妥当的(除了我本人认为“至今”比“如今”更适合,但差别不大)。没想到来了美国,你的母语竟然会进步。。。真是奇迹哦! =)

Anonymous said...

ThanQ. =).

And how did u read this ebof?

xj said...

translation of the 1st comment please?

Anonymous said...

It's jap for "it's ok".

My online dict says it looks like this: だいじょうぶ, but I don't know for sure.

Anonymous said...

Yeah, that's correct. The kanji is 大丈夫.

Anonymous said...

Eh you should never treat any girl like that.

Anonymous said...

Like what? He hardly included any actual description of what he did or did not do, so what basis is there for comment on how he treated her (unless Anon above has some inside info i am not privy to)?