Tuesday, September 16, 2008

Hmm...

最近我的朋友请我到他的组屋的人的派对。我认为这应该是好机会较新朋友所以答应了。可是我忽略了一点。一件很大的东西:这派对是印尼人举办的。除了我以外,其他人都会讲印尼话。。。 真是有点尴尬。。。 食物非常好吃,可是95%的对话我听不懂。。。 而且主持人不会讲中文,把我的名念成“姐姐”。。。发誓下次我会自我介绍为“JJ"。。。 幸亏有好心人故意用英文跟我聊天。 可是现在就有点矛盾-下次应该不应该再回去呢? 我一生中这是第二次发生这种情形。第一次是韩国人。那更惨。那一餐,我只说了两句话。。。

If it were you, what would you do? Any suggestions?

And on a brighter note, I finally have a break through in Fukai Mori by Do As Infinity! The tab is finally clear to me!! Practice practice practice!!

4 comments:

Anonymous said...

你下次不应该去,除非你要印尼女朋友(或者男朋友)!

Anonymous said...

translate can??

Anonymous said...

The gist is, i was at a gathering in which I was the only person not able to speak the language. So it was kinda weird the whole time. I'm asking if I should go back, cos they invited me back.

ZhEnZ said...

What is the objective? If it satisfies your objectives, then you should!